רחוב מפי 5 נתניה מתחם SOHO קומה 6

כתובת

050-3066630

נייד

ימים א-ה משעה 09:00-19:00 מקרים דחופים ומעצרים 24/7 זמינות מיידית לכל הארץ

שעות עבודה

גישור ופתרון סכסוכים​

גישור ופתרון סכסוכים​

גישור הוא הליך פתרון סכסוכים מחוץ לכתלי בית המשפט בעזרת מגשר. הייחודיות המרכזית בהליך הגישור הינה כי רק הצדדים מחליטים על המשך ההתנהלות המתווך (קרי המגשר) והמעורבים בניהול הליך הגישור. בנוסף כל ההליך כפוף לחובת סודיות ובדרך של הדברות ישירה ובהסכמה בין הצדדים.

הליך הגישור

בסיס ההידברות בהליך הגישור הינו חתירת הצדדים הצדדים להגעה לפתרון ידידותי של הסכסוך שלהם בעזרת סיועו של מתווך אחד או יותר. מגשר הוא אדם עצמאי אשר אין לו סמכות לקבלת החלטות ותפקידו הוא רק להנחות את הצדדים באמצעות הגישור תוך חתירה להגעה לעמק השווה ופתרון המוסכם על כלל הצדדים.

מפתח ההידברות הינו הרצון של הצדדים לפתרון הסכסוך בדרכי שלום ועל כן השיחה עם המגשר חייבת להיות ברוח טובה ובדרכי שלום וכן עם פתיחות מטעם הצדדים.

עוד נתון מרכזי בסמכותו של המגשר, היא העובדה שאין ביכולתו לכפות על הצדדים פתרון כלשהו, אלא אם הפתרון הוא בהסכמת הצדדים. יפים דברי החוק בעניין זה בסעיף 79 ג(א) לחוק בתי המשפט "הליך שבו נועד מגשר עם בעלי הדין, כדי להביאם לידי הסכמה ליישוב הסכסוך, מבלי שיש בידו סמכות להכריע בו".

הליך בדרכי שלום וברוח טובה

כאמור בסיס ההדברות הינו העובדה כי הדיון הינו ברוח טובה וללא כפיית הצדדים. כמו כן ההליך פחות פורמלי משאר ההליכים המצויים בחוק, כך לדוגמא המגשר אינו כפוף לסדרי דין כפי בית המשפט כפוף עליהם. לכן יכול הוא לזמן מטעמו מומחים, לנהל דיון במעמד צד אחד וכן להשתמש בדרכים יצירתיות לשם קידום הפתרון המוסכם על כלל הצדדים כאמור. עם זאת, הדיון הראשון לרוב בעניין הגישור מתבצע במעמד שני הצדדים בכדי לשמוע את הפרטים המרכזיים בעניין והבנת הנושא שבמחלוקת. היתרון ביצירת מפגשים אישיים עם הצדדים במהלך הגישור הינו היכולת של כל צד לחשוף פרטים אישיים או סודיים שלא רצה לשתף במעמד הצד השני. זהו עוד נדבך חשוב בהליך הגישור שכאמור הינו סודי לחלוטין, בשונה מרוב ההליכים המשפטיים שהינם פתוחים לקהל וציבוריים. יתרון נוסף הוא שהליך הגישור, במידה ואינו הושלם וקיבל תוקף משפטי (עוד על כך בהמשך), אינו יכול לעמוד לעזרת כל אחד מהצדדים ואף המגשר עצמו אינו יכול לשמש כעד בהליך עתידי.

חסכון בזמן וכסף

יתרון נוסף של הליך הגישור הוא החסכון בזמן ובכסף של הצדדים. הליך משפטי בבתי משפט הינה פרוצדורה שעלולה להימשך אף שנים ארוכים לאור העומס בבתי המשפט, דבר המשאיר את הצדדים ללא פתרון בענייניהם עד להחלטה כאמור ועלול לפגוע בהם כלכלית ונפשית. ההליך הארוך בבית המשפט מערב גם עלויות גבוהות לעורכי דין, בעוד ההוצאה על הליך הגישור מופחתת משמעויות. מכאן החסכון הישיר לצדדים בזמנם ובכיסם. חשוב לזכור כי ניתן לפנות להליך גישור כל עוד לא ניתנה החלטה בבית משפט באותו עניין.

שליטה על ההליך על ידי הצדדים

חשוב לציין כי למגשר אין שום סמכות למתן החלטה שלא הוסכמה על שני הצדדים. ייחודיות נוספת בהליך הגישור הינה העובדה כי כל צד יכול בכל שלב להחליט כי אינו מרוצה מהמגשר ולהורות על החלפתו ו/או להחליט כי אינו מעוניין כלל להמשיך בהליך הגישור ולהפסיקו בכל שלב וזאת מכל סיבה שהיא. מכאן ניתן ללמוד על שליטתו המלאה של כל צד בהליך ועל הפתרון המוצע.

תוקף ההחלטה ואשרורה בפני שופט

במידה ואכן הצדדים באמצעות המגשר הגיעו להסמכות והבנות בענייניהם וישנה החלטה מסודרת לעניין פתרון הסכסוך, במידה והצדדים יחליטו במשותף יוכלו הם להגיש את ההחלטה לבית המשפט על מנת לתת לו תוקף של פסק דין המחייב את הצדדים.

 

חשוב לזכור, על מנת להגדיל את סיכויי הצלחת הגישור ומתן מענה נכון לכל פתרון, יש להשתמש במגשר מוסמך ומיומן שיידע למצות עד תום את הליך הגישור.

במשרדינו ישנה מגשרת מוסמכת בעל ידע עשיר בתחום שתוכל לספק לכם מענה ראוי לעניינכם ובהתאם לצרכי הצדדים.

תחומי הפעילות שלנו

רצח בזדון/שלא בזדון, אונס, שוד מזויין, גניבה, תקיפה, איום אמין ברצח.
קרא עוד

משפט פלילי

סחר בסמים, אחזקת סמים, שימוש עצמי, גידול מריחואנה בבית/בגינה.
קרא עוד

עבירות סמים

קבלת דבר במרמה ועבירות שוחד קבלת דבר במרמה, גילוי מרצון ומיסוי בינלאומי.
קרא עוד

מיסוי והלבנת הון

תאונות, עבירות תנועה, נהיגה בשכרות, שלילת רישיון, תביעות ביטוח.
קרא עוד

דיני תעבורה

גישור עסקי בין גופים כלכליים שונים, גישור בסכסוכים במשפחה וסכסוכים מורכבים.
קרא עוד

גישור ופתרון סכסוכים

עבירות משמעת, הפרת פקודה, עבירות פליליות, השחתת רכוש, עבירות סמים
קרא עוד

דיני צבא

wpChatIcon
wpChatIcon
דילוג לתוכן